29/10/10

Ruta btt pels Castells de la Segarra I

Divendres, el Roger em va obligar a fer una genial ruta pels castells de Sió a la Segarra. Com sempre, el Roger ha penjat la ruta al seu bloc.
Vaig fer varies fotos i per patilla les penjaré en dues entrades, així em costa menys omplir el bloc, jejejeje...
Vam començar a Montcortés i de seguida ens va aparèixer un poble que ens va portar molt bons records de Festes Majors passades, Hostafrancs.
El següent poble, Concabella. Amagada com un rovelló, hi ha la plaça, guapíssima.
La ruta és molt plana i amb poca ombra. No m'imagino fent la ruta a l'estiu, en canvi vam dir que repetiríem per primavera. En total, vam fer uns 32 km.
Vam trobar moltes perdius que no paren de córrer, també vam veure la immensitat del nou canal que s'està construint.
Jo però, em quedo amb moltes de les antigues cases d'hort que vam anar veient de tant en tant.
Següent poble, les Pallargues. Aquí em teniu passant prop del seu castell.
Durant la ruta vaig pensar en la cançó del Llach "País Petit". Hi ha aquell tros que diu que al País Petit des de dalt d'un campanar, sempre es pot veure el campanar veí. Doncs bé, al sub-País de la Segarra, des de dalt de cada castell, sempre es pot veure el castell veí...
Últim poble d'aquesta primera entrega, Pelagalls.
Potser, en aquest sub-País de la Segarra, també es pot dir que des de dalt de cada petita ermita romànica, es pot veure la petita ermita romànica veïna. Un luxe...
Una d'aquelles fotos que m'agrada fer...
Bé, properament faré la segona entrega...