23/3/12

CALAMARS FARCITS, GAMBES I PATATA


Us presento l'últim plat que he cuinat en els darrers dies. Vagi per davant que el resultat va ser prou bo, però que porta moooolta feina. Vaja, que si no tinc ajuda, és un plat que no repetiré...
Vaig començar per fregir unes gambes i reservar-les.
Per variar, sofregit de ceba, tomàquet i algun culet d’ampolla.
En una paella a part, vaig fer la farcimenta del calamar amb les seves potes, txampis, trompetes de la mort, buti negra i una mica de sofregit.
Amb tot plegat acabat, vaig procedir a farcir els calamars (prèviament netejats i amb l'espècie de ploma interior que porten fora, clar...) i a fregir-los. Posteriorment els vaig incorporar a la paella grossa amb el sofregit.
Vaig mig cobrir amb l’aigua d’hidratar les trompetes (hagués estat millor un caldet de peix) i ho vaig tenir tot plegat uns 20-25 minuts a foc mig.
5 minuts abans d’acabar, vaig incorporar les gambes i una picadeta, que no pot faltar mai en un plat d’aquest tipus si estem cuinant a Catalunya.
A l’últim minut vaig afegir unes patates que tenia fregint a part, tallades com diria el mestre “a medias lunas”, i apa, a cruspir-s’ho tot plegat.
En fi, que els convidats van quedar molt contents i el cuiner un pèl atabalat... 

2 comentaris:

Ricard Closa ha dit...

Genial, Pau, com sempre. Especialment la farça. Algun dia ho tastarem tot això que fas, oi? ;-)

Unknown ha dit...

haurem de començar a pactar un dia.
ja parlaré amb la que pot fer d'intermediària...
merci!!!