22/5/12

FESTA DE L'ARBRE DE MAIG

Aquest diumenge, la gent de l'Al-pi-nisme Club Esportiu va recuperar la Festa de l'arbre de maig a Igualada. La cosa anava que a les 7 del matí s'anava a un bosc de Vilanova del Camí a tallar un arbre i portar-lo a peu fins al centre d'IGD, en concret a la plaça Pius XII. Pels voltants del migdia, l'arbre s'havia d'alçar sense cap ajuda "maquinària". Jo, em vaig incorporar a la Pius XII i m'ho vaig passar de conya fent fotos. Apa, espero que us agradin...
Com si d'un partit de futbol es tractés, quasi tothom es veia en cor d'opinar de com s'havia d'alçar l'arbre que petit no era. Fins i tot algun arquitecte es va deixar veure...
Tot de cordes es van penjar dels balcons de la plaça. El cel amenaçava...
Déu n'hi do amb la de gent que es va animar a alçar l'arbre.
Mireu com a la base, tot estava calculat.
La font de la plaça no s'acava de creure com s'alçaria l'arbre, jo tampoc...
Després d'una estoneta de pensar-s'ho, la cosa va començar a posar-se sèria.
Unes forques ajudaven la pujada.
L'esforç d'alguns, considerable.
Equilibri, valor i seny... com si veiéssim Castells. Fins i tot amb una espècie de Cap de Colla que manava l'operació.
La pujada de l'arbre va anar força segura tot i que a l'hora d'entrar el tronc a la base hi va haver algun dubte. I apa, ja el tenim clavat!
Tot plegat feia prou goig...
Ens en anem a la tarda on qui volia participar, podia pujar fins al cim. Camises morades eren a plaça, "ojeadores Moixiganguers" investigant per si sortia algun nou/nova talent.
La pluja però va impedir que molta gent pogués pujar, i dels pocs/poques que ho van fer, molts eren Moixis que per cert, van demostrar la seva categoria.
Qui arribava a fer cim podia agafar un fuet que estava lligat i endur-se'l a casa.
Llàstima de la pluja que tot i que va deixar un color preciós a la tarda, es va carregar una Festa que tot i ser antiga, és prou original.
Abans d'anar a caseta vaig tornar a passar per la Pius XII. Els de l'organització havien de pujar a despenjar tot el que tenien lligat a la copa de l'arbre. La pluja encara no en tenia prou. A veure si l'any vinent estem més de sort!!! Felicitats a la gent de  l'Al-pi-nisme Club Esportiu.